Nyheter
Mantena lanserer ny nettside
Vi har lansert vår nye nettside. Med et moderne design, tydeligere struktur og enklere navigasjon ønsker vi å gjøre det lettere for…
Resultater fra kundeundersøkelse 2025
Mantena har gjennomført årets kundeundersøkelse, og resultatene viser at kundene i hovedsak er fornøyde med oss som…
IT sikkerhetsavvik
Det har nylig blitt avdekket et sikkerhetsavvik knyttet til en av våre brukerkontoer. Kontoen ble brukt til å sende ut phishing…
Mantena gjør storeslem!
Mantena har blitt tildelt en rekke delkontrakter i en omfattende rammeavtale med Norske tog, hvor verdien av alle…
Nytt hovedkontor i Schweigaards gate
Nytt kapittel for Mantena – flytter til Schweigaards gate 15b. Mantena har signert leiekontrakt med Entra og flytter hovedkontoret…
Mantena avslutter vedlikeholdet på Sørlandsbanen
Etter seks år med vedlikehold av togene i Trafikkpakke 1 (TP1) avslutter Mantena sitt oppdrag på Sørlandsbanen. Siste arbeidsdag er…
Mantena vinner ny kontrakt på hjuldreiing
Mantenas lange og brede erfaring gjør at Bane NOR Eiendom forlenger samarbeidet om hjuldreiing.
Bilvogner: Én av jernbanens viktige arbeidshester
Når vi snakker om togtransport, tenker de fleste på passasjertog fylt med reisende eller lange godsvogner fullastet med klassiske con…
Flytogene får innvendig makeover
Mantena går nå i gang med å gi de 25 år gamle flytogene en «makeover» på innsiden. Flytoget roser samarbeidet med Mantena, som er…
Mantena markerer slutten på vedlikehold av Østlandstogene
Den 31. desember opphørte Mantenas SNA-kontrakt med Vy om vedlikehold av togtypene 69, 70, 72 og 73 på Østlandet. Mantena…
Digitalisering i praksis gir resultater i produksjonen
En ny, digital tavle gir Mantenas hjulavdeling bedre oversikt over hvilke arbeidsoppgaver som bør prioriteres. Resultatet er økt…
Storfornøyde med Mantenas nye batteriløsning
En nyutviklet sensorboks er nå montert på alle SJs togsett av Type 93, som Norske tog eier. Skandinavias største togoperatør SJ roser…
Dette Oslo-verkstedet forlenger levetiden til svenske tog
Mantena på Grorud i Oslo sørger for effektivt og sømløst vedlikehold av nordiske togkomponenter. Kompetanse og kapasitet er nøkkelen…
Mantena og VR vinner kontrakten for Øresundstogene
Mantena skal fortsette å vedlikeholde Øresundstogene frem til og med desember 2030 i samarbeid med VR Sverige. Øresundstågsystemet…
Mantena anerkjennes for god styring og kundefokus
Etter en omfattende gjennomgang har nå Mantena fornyet ISO-sertifikatene sine. Revisoren fant ingen avvik i den…
Vy forlenger avtalen om vedlikehold av Flirt-boggier
Mantena skal levere det tunge vedlikeholdet på Vys mest brukte togsett i fire nye år. – Vi er veldig godt fornøyde med…
Gode anbefalinger ga nye, svenske kunder
Tre svenske togselskap er eiere av Itino-tog. Nå er samtlige blitt kunder hos Mantena på Grorud. – Mantena er lydhøre,…
Har vunnet millionkontrakt: Skal ruste opp 22 togsett for Västtrafik
Mantena har fått jobben med å oppgradere Västtrafiks Coradia X61-togsett. Kontrakten har en verdi på 67 millioner svenske…
Nye tider for vedlikehold av anleggsmaskiner
En ny epoke har startet for vedlikehold av anleggsmaskiner i Mantena. Mantena har flyttet ut…
Mantena fortsetter med sporplanlegging på Sundland
Mantena koordinerer og planlegger trafikken på Bane Nors verkstedsområde i Drammen. Nå har de fått fornyet…
Gjør seg klare for storjobb på gamle travere
Norske Tog og SJs 43 år gamle Di4-lokomotiv står foran en omfattende oppgradering. Mantena i Trondheim har fått oppgaven, som vil…
Storfornøyde etter rekordtravel vinter
Den kalde vinteren gikk hardt ut over toghjulene, som ble byttet på løpende bånd hos Mantena. CargoNet fullroser innsatsen, som…
Mantena får fornyet tillit på Flåmsbana
Mantena er tildelt kontrakten for togvedlikehold på Flåmsbana. Dermed fortsetter det gode samarbeidet på den populære…
Mantena inngår tettere samarbeid med IBM
Programvaren IBM Maximo gir full oversikt over Mantenas vedlikeholdsarbeid. Nå forlenges lisensen med fem nye år – noe som gir enda…
Jernbanen er en del av løsningen og Mantenas hovedmål er å drive ansvarlig og godt vedlikehold av jernbanekjøretøy. Slik bidrar vi til å flytte personer og gods fra vei til bane.
Dette skal vi gjøre på en bærekraftig måte. Vi har et helhetlig perspektiv på bærekraft.























