Resultater fra kundeundersøkelse 2025

31. oktober 2025

Mantena har gjennomført årets kundeundersøkelse, og resultatene viser at kundene i hovedsak er fornøyde med oss som samarbeidspartner. Samtidig peker svarene på flere områder der vi kan bli enda bedre.

– Det er positivt å se at vi får gode tilbakemeldinger fra mange av kundene våre. Samtidig viser undersøkelsen at vi har mer å gå på for å sikre en jevn og god kundeopplevelse i hele virksomheten, sier konserndirektør strategi, marked og digitalisering Silje Holestøl.

Tidlig involvering er viktig

Et tydelig funn fra undersøkelsen er at kundene mener det er en fordel å involvere Mantena tidlig i prosjekterings- og planleggingsfasen. Det gir bedre forutsetninger for gode leveranser som treffer på både tid, kost og forventet kvalitet, og gjør at vi sammen kan finne de mest driftssikre løsningene fra start.

Verdsetter uavhengighet

Kundene fremhever også betydningen av at Mantena er en uavhengig vedlikeholder. Vår rolle som en selvstendig aktør i jernbanesektoren som kan jobbe med alle materielltyper, leverandører og kunder bidrar til konkurranse, valgfrihet, kvalitet og kostnadseffektive operasjoner. Vår lokale forankring i det norske og svenske markedet trekkes også frem av enkelte kunder.

Et godt utgangspunkt for videre forbedringer

Undersøkelsen viser at Mantena scorer positivt på områder som kompetanse, samarbeid og leveringspresisjon. Samtidig er det variasjon i opplevd kvalitet og kommunikasjon mellom ulike deler av virksomheten.

– Kundene er jevnt over fornøyde med Mantena, og det er et godt utgangspunkt. Nå handler det om å bruke innsikten vi har fått til å bli enda bedre, og skape en god kundeopplevelse i alle deler av virksomheten vår. Vi skal følge opp svarene og fortsette å utvikle samarbeidet med kundene våre, sier Holestøl.


Takk til alle kunder som har svart. Neste kundeundersøkelse gjennomføres høsten 2026.